Geography and Environmental Education

Authors

  • ANA M. ERRAZURIZ K. Pontificia Universidad Católica de Chile
  • JOSE I GONZÁLEZ L Pontificia Universidad Católica de Chile
  • PILAR CERECEDA Pontificia Universidad Católica de Chile

Keywords:

Geography, Environmental education, multidisciplines, spatial framework

Abstract

The theoretical considerations about the necessary geographical base for environmental program are discussed in this paper. The environtnental education is a multidisciplinary problem rhat requires a theory of each of the different sciences irivolved. Geography has two fundamental aspects: the spatial setting that can define units with similar elements or processes (spatial homogeneous units) that permit a priorizarion of the environmental problems ar different scales. Another iniportant issue is the global vision that Geography can give and make possible the relationship of the natural, cultural and social environment.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ANDRADE, J. BELISARIO. Comisión del Medio Ambiente. Vicerrectoría Académica de la Pontificia Universidad Católica de Chile. Documento de Trabajo. 1991.
Santiago.
BROEK, JAN O. M. Geografía. Su ambiente y su trascendencia. 1967 Manuales UTEHA No 350. México.
DOLLFUS, OLIVER. El Espacio geográfico. 1982. Oikos Tau. Barcelona.
GALLOPIN, GILBERTO C., WINOGRAD, MANUEL, GOMEZ, ISABEL A. Ambiente y Desarrollo en América Latina y el Caribe: Problemas, oportunidades y prioridades 1991. Grupo de Análisis de Sistemas Ecológicos. Río Negro, Argentina. GOLDSMITH, E. e HILDGARD, N. Informe Tierra. 1992. Parthenon, Barcelona.
LEFF, ENRIQUE (Comp.). Ciencias sociales y formación ambiental. 1994. Ed. Gedisa, Barcelona, España.
OJEDA, OLGA Y SÁNCHEZ, VICENTE. La Cuestión Ambiental y la Articulación Sociedad - Naturaleza. 1984. El Colegio de México. Programa Desarrollo y Medio Ambiente.

How to Cite

ERRAZURIZ K., A. M., GONZÁLEZ L, J. I., & CERECEDA, P. (2021). Geography and Environmental Education. Revista De Geografía Norte Grande, (24), 191–193. Retrieved from https://revistanortegrande.uc.cl/index.php/RGNG/article/view/41849

Issue

Section

Artículos

Most read articles by the same author(s)